Vrijwilliger worden (6)

Ben je creatief, leergierig, gezellig en een buitenmens? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Functie Per wanneer Vacature Functieprofiel
Voorzitter (Bestuurslid) Per 1 september Bekijk vacature
Penningmeester Per 1 september Bekijk vacature
Groepsbegeleider (bestuurslid) Per direct Bekijk vacature Bekijk uitgebreid functieprofiel
Algemeen Bestuurslid (aandachtsgebied: communicatie) Per direct Bekijk vacature
Lid bouwcommissie (diverse werkzaamheden mogelijk) Per direct Bekijk vacature
(Hulp)Leiding Welpen Per direct Bekijk PDF Bekijk uitgebreid functieprofiel
(Hulp)Leiding Scouts Per direct Bekijk vacature Bekijk uitgebreid functieprofiel
(Hulp)Leiding Bevers Open sollicitatie Bekijk vacature Bekijk uitgebreid functieprofiel

Overigens, heb je interesse en staat hierboven geen ‘vacature’ die je aanspreekt maar wil je wel helpen? Neem dan ook gewoon contact op. We kunnen altijd enthousiaste vrijwilligers gebruiken!

Waarom zou je vrijwilliger worden

• Voldoening. Jij hebt een rol waarin je meehelpt aan het aanbieden van een goed scoutingspel. Een goed scoutingspel bestaat uit een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding voor kinderen en jongeren. Je levert dus een directe bijdrage aan de samenleving, dat geeft voldoening.
  • Zelfontwikkeling. Je leert veel verschillende nieuwe vaardigheden. Er is veel kennis aanwezig binnen de groep en hebben Scouting Academy als ondersteuning.
  • Contacten. Je leert veel nieuwe (en leuke vinden wijzelf) mensen kennen.

Scouting Academy

Bij Scouting vinden we het belangrijk dat leiding goede vaardigheden heeft op tal van gebieden. Bijvoorbeeld op het gebied van spel en programmering, het organiseren van een opkomst en omgaan met kinderen en andere mensen. Dit leer je bij scouting door binnen de groep en met ondersteuning van Scouting Academy.

Het doel van Scouting Academy is dat de vaardigheden die je als vrijwilliger binnen Scouting opdoet, ook buiten Scouting van waarde zijn. Daarom worden deze vaardigheden, ook wel competenties genoemd, buiten Scouting officieel erkend. Zo zorgt Scouting ervoor dat je als vrijwilliger vaardigheden opdoet die ook buiten Scouting gebruikt kunnen worden. Daarnaast  heeft scouting profijt van een gekwalificeerde leiding, want de kwaliteit van het Scoutingspel neemt tenslotte een belangrijke rol in binnen Scouting in Nederland.

Maatschappelijke stage

Zit je op de middelbare school en moet je een maatschappelijke stage lopen? Dan kun je bij ons terecht! Onze jongste speltak, de bevers, zijn altijd blij met enthousiaste ‘nieuwe leiding’. De opkomsten die je meedraait duren ongeveer 2 uur. En ook kun je meehelpen met het voorbereiden van opkomsten of grote activiteiten. Zo leer je plannen, organiseren, leidinggeven kun je al je creativiteit kwijt! Enthousiast? Neem dan contact op met het groepsbestuur.