Vacature: Bestuurslid (communicatie)

Wij zijn op zoek naar een bestuurslid die zich bezig wil houden met het verbeteren van de interne en externe communicatie.

Wat doet een bestuurslid communicatie

• De website up-to-date houden.
  • Werven van leden en vrijwilligers.
  • Informeren en betrekken van ouders (denk aan een nieuwsbrief, sociale media en website maar ook het organiseren van een informatieavond).
  • Communicatie binnen en tussen de groepen proberen te verbeteren.
  • Er voor zorgen dat de relatie tussen de vereniging en de buitenwereld piekfijn in orde blijft en de vereniging er goed op staat.
  • Als bestuurslid maakt deel uit van het bestuur van de groep.
  • Foto’s maken en beheren (als je dit leuk vindt).

Wat vragen we van je

• Je bent minimaal 18 jaar of ouder.
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen of kunt deze overleggen.
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en ook zelf hierin verder te leren.
  • Ongeveer 2 tot 3 uur per week
  • Je houdt je aan de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland.

Wij bieden

• Voldoening. Jij hebt een rol waarin je meehelpt aan het aanbieden van een goed scoutingspel. Een goed scoutingspel bestaat uit een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding voor kinderen en jongeren. Je levert dus een directe bijdrage aan de samenleving, dat geeft voldoening.
  • Zelfontwikkeling. Je leert hoe communicatie en marketing werkt, hoe je mensen motiveert en je leert omgaan met diverse digitale media. Er is voldoende kennis aanwezig binnen de groep ter ondersteuning indien nodig.
  • Contacten. Je leert veel nieuwe (en leuke vinden wijzelf) mensen kennen.

Is deze functie iets voor je? Neem voor meer informatie contact op met Thomas van der Woude via [email protected]