Speltakken

Voor de verschillende leeftijdsgroepen zijn er bij Scouting zogenaamde speltakken. Elke speltak heeft zijn eigen scoutingactiviteiten die aansluiten bij de leeftijdsgroep.

Hoe oud ben jij?

Speltak Leeftijd
Bevers 5-7 jaar
Welpen 7-11 jaar
Scouts 11-15 jaar
Explorers 15-18 jaar
Stam 18+

Bevers

De leden van 5 tot 7 jaar worden bij Scouting Bevers genoemd. Bevers doen samen leuke activiteiten in de natuur. Ze spelen in het fantasiedorp Hotsjietonia en doen spelletjes met Stuiter, Sterre en Steven Stroom en de andere bewoners van het dorp. Bij de bevers ga je met z’n allen spelletjes spelen in de buitenlucht, knutselen als het wat minder mooi weer is en slapen in het clubgebouw met de oudere groepen. Ook broodjes bakken boven het kampvuur mag natuurlijk niet missen. Spelend leren staat bij de bevers centraal. De opkomst wordt elke zaterdag van 12:30 tot 14:00 gehouden. Dit is expres vlak na de Welpen gedaan, voor welpjes met broertjes en zusjes die misschien bij de bevers willen. Kijk voor meer informatie over de speltak, hun opkomsten en nieuws op de speltakpagina van de Bevers.

Welpen

welpen_cmyk-300x300Jongens en meisjes van 7 tot 11 jaar heten bij Scouting Welpen. Welpen spelen in het Jungleboekthema, dat gebaseerd is op het oorspronkelijke verhaal van Rudyard Kipling. Samen met het jongetje Mowgli en Shanti, het meisje uit het mensendorp, beleven de welpen de spannendste avonturen in de jungle. Deze speltak heeft opkomst op zaterdagochtend van 10:00 tot 11:30 in ons clubhuis. Kijk voor meer informatie over de speltak, hun opkomsten en nieuws op de speltakpagina van de welpen.

Scouts

Leden van Scouting die 11 tot 15 jaar oud zijn, heten Scouts. Ze gaan knopen, koken tijdens het zomerkamp op hun eigen kampvuur en ontdekken de wereld om zich heen. Het thema dat bij scouts centraal staat is dan ook ‘ontdekkingsreis’. Scouts leren samenwerken en krijgen een grote mate van zelfstandigheid. Deze speltak heeft opkomst op vrijdagavond van 19.00 tot 21.00 in ons clubhuis. Kijk voor meer informatie over de speltak, hun opkomsten en nieuws op de speltakpagina van de scouts.

Explorers

explorers_CMYK-300x300Jongeren van 15 tot en met 18 jaar worden bij Scouting Explorers genoemd. Explorers organiseren hun eigen activiteiten in binnen- en buitenland en gaan bijvoorbeeld kanoën in de Ardennen of zeilen in Zeeland. Deze speltak is dan ook zeer zelfstandig en leert goed om te gaan met verantwoordelijkheden. Deze speltak heeft opkomst op vrijdagavond van 19:30 tot 21:30 in ons clubhuis. Kijk voor meer informatie over de speltak, hun programma, opkomsten en nieuws op de speltakpagina van de explorers.

Stam

roverscouts_CMYK-300x300Vanaf 18 jaar zijn leden bij scouting Menkema stam. Stamleden hebben een duidelijke eigen inbreng en zijn zeer zelfstandig. Zij organiseren hun eigen kampen en activiteiten en hebben de mogelijkheid door te groeien naar vrijwilliger. Deze speltak komt bij elkaar op vrijdagavond vanaf 20:00 uur in ons clubhuis. Kijk voor meer informatie over de speltak, hun opkomsten en nieuws op de speltakpagina van de stam.