Explorers

Welkom op onze pagina van de Explorers. Hier vind je het actuele programma, het laatste nieuws en algemene informatie over de explorers.

Over de groep

Installatieteken Explorers

Explorers zijn jongeren van 15 tot en met 18 jaar. Ze hebben wekelijks op vrijdagavond opkomst. De begeleiding doet actief mee in het door de explorers zelf opgestelde programma en helpt als een plan dreigt te stranden. Bij de explorers kan je aan de slag. Handen uit de mouwen voor de spannendste etappe in de ontdekkingsreis van Scouting. Bij de explorers krijg je steeds meer ruimte om zelf je talenten te ontwikkelen. Je moet samenwerken, luisteren, praten en beslissingen nemen.

De explorers gaan meestal 2 tot 3 keer per jaar op kamp, waarvan het Noordelijk Pinksterkamp en het zomerkamp hele belevenissen zijn.

Je bepaalt je eigen avontuur en maakt zelf plannen, natuurlijk in samenwerking met anderen van je groep.

explorer

Programma

Van begeleiders mag je wel wat verwachten, maar niet dat ze je bezighouden. Geen voorgekookte activiteiten. Explorers bedenken hun eigen programma’s en gaan op expeditie naar het buitenland. Explorers kanoën op de wildste rivieren en dalen af van de hoogste torens en leren overleven in de natuur.

De explorers kunnen terecht op de speciale website voor explorers! Hier vinden ze alles over het explorer zijn, het samenstellen van een programma en allerlei handige tips en trucs, voor bijvoorbeeld opkomsten en kampen.

Benieuwd naar wat de explorers de komende weken gaan doen? Het actuele programma van de explorers vind je aan de rechterkant van deze pagina.

De begeleiding

Echt leiding heb je niet meer nodig. Begeleiders zijn er om net dat laatste zetje te geven. Ze geven je een goeie reden om uit je luie stoel te komen en een beetje hulp als het plan dreigt te stranden. Je begeleider staat niet aan de kant te kijken, maar doet actief mee. De begeleiders van de explorers zijn:

• Imre Wiltjer – teamleider
  • Wessel Luyf

Onze speltak explorers heeft wekelijks opkomst op vrijdagavond van 19:30 tot 22:00 in en om ons clubhuis. Tijdens officiële schoolvakanties heeft deze speltak vaak ook gewoon opkomst. Wanneer je eens wilt komen kijken kan dat altijd op vrijdagavond tijdens de opkomst. Enthousiast geworden? Bekijk dan ook eens de pagina over hoe je lid kunt worden.

Voor alle vragen over de explorers, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met het begeleidingteam via het contactformulier onderaan deze pagina.

Neem contact op met de speltak via onderstaand formulier.

* Dit is een verplicht veld.