Welpen

Welkom op onze pagina van de Welpen. Hier vind je het actuele programma, het laatste nieuws en algemene informatie over de Welpen.

Over de groep

Installatieteken Welpen

Kinderen tussen de 7 en de 11 jaar kunnen terecht bij de Welpen. Elke zaterdag hebben de welpen een opkomst. Ze beginnen met het hijsen van de vlag, lezen de wet en de belofte, en een stukje uit hun logboek voor. Het logboek wordt wekelijks aan een welp meegegeven, die kan er dan iets over de opkomst in schrijven. Vervolgens begint het programma. Bij de sluiting wordt de vlag weer gestreken en is de opkomst afgelopen.

De Welpen gaan meestal 2 tot 3 keer per jaar op kamp, waarvan het Noordelijk Pinksterkamp en het zomerkamp hele belevenissen zijn.

De welpen spelen, knutselen, klimmen en klauteren, kamperen, lopen speurtochten en ontdekken gezamenlijk de wereld.

welp

Programma

Iedere week staat er iets anders op het programma. Soms wordt er gewerkt aan een insigne die de kinderen na een aantal opkomsten op hun uniform kunnen maken. Een andere keer leren ze verschillende knopen of routetechnieken die binnen het scouting programma erg belangrijk zijn. Ook wordt er creatief geknutseld, iets lekkers gemaakt of worden er spelletjes gedaan. Bij de welpen wordt veel aandacht besteed aan het buiten zijn en de natuur.

Benieuwd naar wat de Welpen de komende weken doen? Het actuele programma van de Welpen vind je aan de rechterkant van deze pagina.

Thema Jungle Book

De welpen spelen hun Scoutingspel in de jungle met Mowgli en Shanti, het thema Jungle Book. Naast Mowgli en Shanti leren ze in de jungle tal van andere junglefiguren kennen. De avonturen zijn beschreven in een aantal nieuwe verhalen. Deze verhalen zijn ook te vinden in het boek Jungle-avonturen van Shanti & Mowgli. Vanuit Scouting Nederland is er ook een speciale kidswebsite voor welpen. Hier vind je onder andere leuke kleurplaten en kunnen kinderen aan de slag met het jungle alfabet.

Het leidingteam

Het leidingteam van de Welpen bestaat uit:

• Akela (Naomi Verkade) – teamleider
  • Raksha (Djamilah Wiltjer)
  • Chil (Rowan Pels)
  • Ikki (Diego Gomes Guincho) – hulpleiding
  • Bagheera (Katinka Pels) – hulpleiding

Onze speltak Welpen heeft wekelijks opkomst op zaterdagochtend van 10:00u tot 11:30u in ons clubhuis. Tijdens officiële schoolvakanties heeft deze speltak geen opkomst. Wanneer uw zoon of dochter eens wil komen kijken kan dat altijd op zaterdag tijdens de opkomst. Enthousiast geworden? Bekijk dan ook eens de pagina over hoe je lid kunt worden.

Voor alle vragen over de welpen, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met het leidingteam via het contactformulier onderaan deze pagina.

Neem contact op met de speltak via onderstaand formulier.

* Dit is een verplicht veld.