Aanmelden

Fijn dat uw zoon/dochter lid wil worden van Scouting Menkema! Klik op deze link om naar het aanmeldformulier te gaan.

Eerst geeft u een machtiging af via het aanmeldformulier en daarna wordt u automatisch doorgeleid naar het centrale leden systeem van Scouting Nederland waar u uw gegevens kunt invullen.

Belangrijke punten

Wanneer uw kind lid wordt, krijgt u te maken met verschillende zaken binnen onze vereniging. De belangrijkste punten hebben we hieronder voor u op een rijtje gezet.

Contributie

De contributie bedraagt € 14,00 per maand en wordt elke 3 maanden geïnd met een automatische incasso.

Mocht u niet kunnen betalen per automatische incasso dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze penningmeester via: penningmeester ‘apenstaartje’ scoutingmenkema.nl.

Bij een betalingsachterstand wordt € 2,50 extra in rekening gebracht en kan uiteindelijk worden overgegaan tot royement.

Meer informatie over de contributie vind u op de kosten pagina.

Kamp

We gaan ieder jaar, één of meerdere keren, enkele dagen op kamp met de groep en / of speltak. Hierover wordt u tijdig geïnformeerd door de begeleiding.

Kampdata vindt u tevens op de kalender van Scouting Menkema.

Opzeggen

Opzeggen dient één maand voor beëindiging van het lidmaatschap te gebeuren.

U kunt uzelf of uw kind uitschrijven met behulp van dit formulier.

Installeren

Scouting kent de traditie een nieuw lid van een speltak te installeren. Twee keer per jaar worden er nieuwe leden geïnstalleerd. Het installeren vindt meestal plaats in november en in maart. Voor de installatie moet een uniform worden aangeschaft. Dit uniform dient na de installatie te worden gedragen bij opkomsten en bij andere officiële gelegenheden.

De kosten van het uniform bedragen ± € 50,-. Dit bedrag verschilt per speltak en maat van de blouse. Op deze website vind u meer informatie over het installeren en aanschaffen van een uniform.

Opkomsten

Onze vrijwilligers doen hun best om leuke opkomsten voor de kinderen te organiseren en rekenen op hun komst, er wordt daarom van de leden verwacht dat ze elke opkomst aanwezig zijn. Als door omstandigheden uw kind niet aanwezig kan zijn vinden we het prettig dat dit op tijd wordt gemeld bij de leiding van de desbetreffende speltak.

Contactformulieren voor de speltak-leiding vindt u onderaan op de speltak pagina’s.

Privacy

Alles over hoe we omgaan met persoonsgegevens lees je op de pagina: Privacy statement en privacybeleid