Lid worden

Scouting is één van de leukste activiteiten om te doen in je vrije tijd. Vaak veel leuker dan mensen verwachten.

Voor bijna elke leeftijd hebben we iets te bieden, van 8 tot 80 jaar zelfs!

Eerst even kijken

Ben je benieuwd of het wat voor je is? Of lijkt het je super om leiding te geven aan een groep enthousiaste kinderen? Kom dan gerust een paar keer meedoen.

Weet je nog niet welke leeftijdsgroepen we allemaal hebben? Bekijk dan onze speltakken.

Wanneer je langs komt doe je mee aan alle activiteiten en maak je voor het eerst kennis met Scouting en met de groep. Als je na een paar keer kijken het toch niet leuk vind, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan kun je lid worden.

Gemiddeld komen nieuwe leden ongeveer 3 keer meedoen met een opkomst voordat ze een keuze maken en echt lid worden. Als je een paar maanden lid bent word je geïnstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Wil je lid worden, let dan wel op het volgende

• Je kunt 3 keer komen kijken, daarna moet je besluiten lid te worden.
  • Het lidmaatschap gaat in vanaf de maand na het inleveren van het aanmeldformulier, vanaf dat moment betaal je ook contributie.
  • Als je lid bent, dan verwacht de (bege)leiding dat je er iedere opkomst bij bent. Als je een keertje niet kunt komen dan meld je je altijd af bij de leiding.

Ga naar het aanmeldformulier om je aan te melden!

Scouting Nederland

Op het moment dat je lid bent van Scouting Menkema, ben je automatisch lid van Scouting Nederland. Dit lidmaatschap omvat voor iedere scout in Nederland hetzelfde.
Als lid van Scouting…

• beleef je uitdagende activiteiten!
  • ontmoet je nieuwe vrienden!
  • kampeer je tegen sterk gereduceerde prijzen in mooie natuurgebieden!
  • leer je je eigen grenzen ontdekken!
  • ontvang je een Scoutcard!
  • krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop!
  • ontvang je 4 x per jaar jouw eigen Scouting Magazine!
  • vorm je samen met 40 miljoen andere internationale scouts de grootste jeugd- en jongerenorganisatie ter wereld!
  • ontmoet je mensen uit andere culturen!
  • ben je ook lid van de internationale Scoutingorganisaties WOSM en WAGGGS.
  • kun je deelnemen aan een Wereld Jamboree of een van de internationale partnerships!
  • ben je verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland!

Meer weten over het lidmaatschap?

Lijkt jou het ook leuk om lid te worden van scouting Menkema? Of lijkt het je super om leiding te geven aan een enthousiaste groep kinderen? Kijk dan verder op deze site of neem contact met ons op via het contact formulier of één van de verschillende speltakken.

Ga naar het aanmeldformulier om je aan te melden!