Scouts

Welkom op onze pagina van de scouts. Hier vind je het actuele programma, het laatste nieuws en algemene informatie over de scouts.

Over de groep

Installatieteken Scouts

Leden van scouting die 11 tot 15 jaar oud zijn, heten Scouts. Elke vrijdagavond hebben de scouts opkomst. Bij de scouts wordt actie van je verwacht. Naar buiten, trek de deur achter je dicht en ga de wereld verkennen. Koken op je eigen vuurtje. Sta op je eigen benen. Ontwikkel je eigen mening. Ze beginnen elke opkomst met het hijsen van de vlag, dit wordt door de Scouts zelf gedaan. Twee scouts worden gekozen die de vlag hijsen waarvan één van hen vervolgens de wet van de scouts opnoemt voor de groep. Vervolgens begint het programma. Bij de sluiting wordt de vlag weer gestreken en is de opkomst afgelopen.

De scouts gaan meestal 3 keer per jaar op kamp, waarvan het Noordelijk Pinksterkamp en het zomerkamp hele belevenissen zijn.

Het opzetten van je eigen tent, een route lopen, je eten maken boven een zelf gestookt vuurtje zijn vaardigheden die horen bij het het ontdekken van de wereld om je heen.

scouts

Programma

Iedere week staat er iets anders op het programma. Bij de scouts begint het scouting zijn pas echt, nu moet je alle scouting vaardigheden uitvoeren.

Een scout ontwikkelt z’n eigen talenten. Er is ruimte voor iedere scout. Daarom is scouting ook zo veelzijdig. Pannenkoeken bakken, bruggen bouwen van touw en hout, zingen, kamperen onder een zeiltje, schminken, boogschieten, theater, vliegers maken… Je kunt het zo gek niet bedenken, te veel om hier te noemen dus.

Ook bij de scouts kun je insignes verdienen. Bij de welpen is dit nog meer in spelvorm, bij de scouts moet je er hard voor werken. Voor veel vaardigheden is er een insigne te verdienen; van brandpreventie tot zwemmen en van communicatie tot wandelen.

Benieuwd naar wat de scouts de komende weken doen? Het actuele programma van de scouts vind je aan de rechterkant van deze pagina.

Thema ontdekkingsreis

Het thema dat bij scouts centraal staat is ‘ontdekkingsreis’. Scouts leren samenwerken en krijgen een grote mate van zelfstandigheid. Dit doen ze natuurlijk niet helemaal alleen, ze hebben een ervaren leidingteam die hun stuurt en helpt.

Bezoek ook de speciale jeugdwebsite voor scouts

Het leidingteam

Het leidingteam van de scouts bestaat uit:

• Morris Maneschijn – teamleider
  • Náhani Wiltjer
  • Kim Bakker

Wij zijn op zoek naar een leuke leiding! Bekijk open vacature

Onze speltak scouts heeft wekelijks opkomst op vrijdag van 19.00 tot 21.00 in ons clubhuis. Tijdens officiële schoolvakanties heeft deze speltak geen opkomst. Wanneer uw kind wil komen kijken kan dat altijd op vrijdagavond tijdens de opkomst. Enthousiast geworden? Bekijk dan ook eens de pagina over hoe je lid kunt worden.

Voor alle vragen over de scouts, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met het leidingteam via het contactformulier onderaan deze pagina.

Neem contact op met de speltak via onderstaand formulier.

* Dit is een verplicht veld.