Vacature: Groepsbegeleider (bestuurslid)

Wij zijn op zoek naar een groepsbegeleider.

Wat doet de groepsbegeleider

• Kwaliteiten van vrijwilligers stimuleren en hen activeren zich hierin verder te ontwikkelen.
  • Jaarlijks informeren bij de individuele vrijwilligers om te horen hoe het gaat
  • Werving en begeleiding nieuwe vrijwilligers
  • Bemiddelen bij meningsverschillen binnen de vrijwilligersteams
  • Coördinatie van stagiaires en maatschappelijke stages door scholieren.
  • Sfeer en samenhang van de groep vrijwilligers bevorderen
  • Motiveren, stimuleren en adviseren van bestuursleden.
  • De groepsbegeleider maakt deel uit van het bestuur van de groep

Wat vragen we van je

• Je bent minimaal 18 jaar of ouder.
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen of kunt deze overleggen.
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en ook zelf hierin verder te leren.
  • Ongeveer 2 tot 3 uur per week
  • Je houdt je aan de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland.

Wij bieden

• Voldoening. Jij hebt een rol waarin je meehelpt aan het aanbieden van een goed scoutingspel. Een goed scoutingspel bestaat uit een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding voor kinderen en jongeren. Je levert dus een directe bijdrage aan de samenleving door de ontwikkeling van mensen, dat geeft voldoening.
  • Zelfontwikkeling. Je leert organiseren, teams te laten ontwikkelen en mensen te laten groeien. Hiervoor zijn vanuit scouting Nederland professionele opleidingen beschikbaar die worden vergoed door de groep.
  • Contacten. Je leert veel nieuwe en leuke (vinden wijzelf althans :p) mensen kennen.

Is deze functie iets voor je? Neem voor meer informatie contact op met Thomas van der Woude via [email protected]