Samen Doen Festival

Scouting Menkema doet zaterdag 13 juni mee aan het samen doen festival! We gaan samen met iedereen die wil meehelpen iets bouwen. Wat kun je bouwen binnen een dag wanneer je samen werkt? Wij weten dat als geen ander, en dat laten we graag aan onze medemens zien! Wat we gaan bouwen is volledig afhankelijk van de ideeën van iedereen die mee bouwt. Wat wil jij bouwen?

Ook kan iedereen bij onze kraam ontdekken wat scouting nu precies inhoud. Hoe verbind scouting mensen? Wat is onze maatschappelijke waarde? Participeren? Dat doen we al jaren!

Tekst van de Gemeente Eemsmond:

Zaterdag 13 juni van 11.00 tot 16.00 uur, tijdens de Rode Loper Actie, is er voor alle inwoners van Eemsmond op de Blink in Uithuizen een ontzettend leuk en leerzaam festival met allerlei activiteiten. Ook is er een dj aanwezig die zorgt voor afwisselende muziek.

Tijdens dit festival kunt u van alles te weten komen over de veranderingen in de zorg. We willen met dit festival mensen met elkaar in contact brengen en laten zien welke mogelijkheden er zijn in Eemsmond.

Programma

Diverse (zorg)aanbieders, waaronder het CJG, SoZaWe Hoogeland en het Wmo-loket, en verenigingen zullen zich die dag – zowel binnen als buiten – presenteren en laten zien wat zij te bieden hebben. U kunt zich laten informeren over de veranderingen in de zorg, uw vragen stellen en natuurlijk uw ideeën delen. U kunt die dag van alles proeven en ondervinden.

Verder zijn er ook veel leuke doe-activiteiten, zoals tumbling, spijkerbroek hangen, een heuse rolstoel- en rollator race en nog veel meer. Ook kunt u op een groot prikbord uw vraag en aanbod plaatsen omtrent zorg en zelfredzaamheid. Kortom, voor jong en oud is er van alles te doen, te proeven en te ervaren. Laat u informeren en ontdek van Eemsmond u te bieden heeft!

Dit vind je misschien ook leuk...