Wie zijn wij?

Scouting Menkema is opgericht op 29 mei 1986 en telt op dit moment maarliefst 80 leden. We hebben als doelstelling het bieden van een plezierige beleving van de vrije tijd aan jongens en meisjes waardoor een bijdrage wordt geleverd aan de vorming van hun persoonlijkheid. Dit wordt mogelijk gemaakt door meer dan 20 vrijwilligers verspreid over de verschillende speltakken en een bestuur.

Onze doelstelling wordt in de praktijk vertaald naar plezier, uitdaging en structuur.

Organisatie

Een scoutinggroep is opgebouwd uit verschillende leeftijdsgroepen, ook wel speltakken genoemd. Zo kent de groep welpen, scouts, explorers en stam. Iedere speltak heeft een eigen leidingteam waarvan één persoon teamleider en aanspreekpunt is.

Onze Scoutinggroep wordt geleid door een bestuur. Contactgegevens vindt u op de pagina’s van de verschillende speltakken of op de pagina contact.

De regio

Scouting Menkema valt binnen de regio Groningen. De regio ondersteunt de groepen met speladviezen, trainingen voor leidinggevenden en de uitleen van materialen. Alle regio’s vormen samen Scouting Nederland. In totaal bevat Scouting Nederland 1.100 Scoutinggroepen met gezamenlijk maar liefst 85.000 jeugdleden en 25.000 vrijwilligers. Scouting maakt onderscheid tussen land-, water- en luchtscouts. Scouting Menkema behoort tot de landscouts van Scouting Nederland.

regiologo groningen

Lees op de pagina wat is scouting verder over wat we bij scouting allemaal doen.