Aanschaf Kleding

Deze webshop is alleen voor leden van Scouting Menkema. Bestel aub geen kleding via deze shop wanneer u geen lid bent van Scouting Menkema. Wanneer u toch een bestelling plaatst als u geen lid bent van scouting menkema zien wij dit als een vrijwillige donatie. Dankuwel daarvoor!

Bij de installatie is het verplicht een scoutfit, das, dasring en insignes te kopen van de desbetreffende speltak. Voor een installatie bij een nieuwe speltak begint u bij Installatie sets om eenvoudig alle accessoires te bestellen die u nodig heeft naast een blouse voor een nieuwe installatie.

Alle scoutingkleding wordt voor een installatie door ons in een bestelling besteld via de Scoutshop. Mocht u meer informatie willen dan kunt u de scoutshop website bezoeken. Het is uiteraard ook mogelijk om tweedehands kleding te kopen. Vaak is het ook mogelijk kleding over te kopen van een oud-lid of een lid die is overgevlogen naar een andere speltak. Mocht u dit willen, neem dan contact op met de leiding.

Menkemakleding

Naast de standaard scoutingkleding hebben wij onze eigen kleding. Deze worden ongeveer twee keer per jaar besteld bij de kleding drukker. Er kan dus enige tijd zitten tussen de datum waarop u een bestelling plaatst en de kleding daadwerkelijk krijgt.

Scoutfit

Elke speltak heeft zijn eigen scoutfit en het is verplicht voor elk lid om er een te dragen. Het is vaak verstandig om een maatje groter te bestellen omdat het lid er ongeveer vier jaar mee moet doen. Hier vind u een maattabel voor de scoutfit: Maat Tabel.